مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: اگر در جامعه نشاط سیاسی و اجتماعی نباشد آن جامعه در واقع بهشت مفسدان اداری است.

جامعه بدون نشاط سیاسی بهشت مفسدان اداری است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، محمدامین رضازاده در نشستی با احزاب و فعالان سیاسی استان خوزستان در استانداری اظهار کرد: دوران انتخابات را اصطلاحا بهار احزاب می گویند و احزاب، رسانه ها و نهادهای مدنی در این دولت باید پرتحرک باشند چون این نهادها به عنوان پل ارتباطی مردم و حاکمیت نقش ایفا می کنند.
وی افزود: انتخابات، عرصه ای است که برای مردم و حاکمیت یک رابطه برد - برد دارد چون مردم با مشارکت در انتخابات نقش خود را در مدیریت کشور ایفا می کنند و از این نظر برد می کنند.
رضا زاده تصریح کرد: حاکمیت نیز با مشارکت مردم و ارتقای قدرت، اقتدار ملی خود و مانور دادن در مجامع و عرصه های بین المللی برد می کنند.
وی با اشاره به نشاط سیاسی و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به عنوان هدف برگزاری این جلسه گفت: به هیچ وجه علیه و یا اینکه له کاندید خاصی در این نشست صحبت نمی کنیم و صرفا بحث ما این است که فضای حقیقی شور و نشاط لازم را ندارد ولی شور و نشاط در فضای مجازی بالا هست که می خواهیم این شور خود را در کف خیابان ها نمایان کند.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور بیان کرد: پاک دستی مدیران سیاسی به این است که به همه سلایق، جریان ها و احزاب نگاه یکسانی داشته باشیم چون مشارکت حداکثری مردم برای ارتقای قدرت نظام های سیاسی از جمله نظام جمهوری اسلامی ایران ضروری است. برای مشارکت حداکثری نظام و رهبری مثل هر نظام دیگری تأکید دارند. از طرف یک عده مخالفان نظام برای عدم حضور تبلیغ می شود و از طرفی نیز مردم حضور خوبی پیدا می کنند.
رضازاده بیان کرد: به لحاظ رقابتی همه جریان های سیاسی گزینه های خود را در تمامی انتخابات دارند. میانگین حضور مردم در انتخابات نیز ۶۶.۷ درصد بوده و میزان مشارکت در تمامی انتخابات شورای شهر، مجلس خبرگان، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی ۶۰ درصد به ثبت رسیده است. در این انتخابات نیز دغدغه مشارکت کم را نداریم و فضای انتخابات در روزهای آتی بسیار پرشورتر و انتخاباتی با حضور حداکثری را شاهد خواهیم بود.
وی تصریح کرد: رقابت دو جریان اصلی در یک طرف اصولگرا و در سمتی دیگر نیز اصلاح طلبان و اعتدالیون در مقابل یکدیگر حضور دارند. رشد آگاهی های مردم به ویژه در فضای مجازی (ابزاری برای ارتقای آگاهی های مردم) خوب بوده و درک آنها از شرایط بین المللی و منطقه ای باعث حضور پرشور مردم در انتخابات خواهد بود.
رضازاده گفت: پیش بینی می شود ۴۰ میلیون نفر در انتخابات سال جاری شرکت و حضور ۷۰ درصدی را به ثبت برسانند. دغدغه اصلی ما این است که بالاخره مشارکت ما باید افزایش پیدا کند وگرنه حضور که همیشه پررنگ بوده و هست. یک سری تهدیدها داریم که مانع حضور برخی از مردم در انتخابات می شود که از آن جمله می توان به سیاه نمایی هایی که منجر به نارضایتی می شود، اشاره کرد.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور اظهرا کرد: اینکه اعلام می کنند رئیس جمهور دو دوره ای است نیز یکی از سیاه نمایی هایی هست که می توان از آن به عنوان تهدید نام برد. دولت روحانی وقتی روی کار آمد اعلام کرد که می خواهیم از همه ظرفیت های کشور (همه نیروی انسانی کشور) استفاده کنم. بخش قابل توجهی از مدیران دولت روحانی ممکن است علی الظاهر جزو مدیران حامی دولت نباشند ولی دولت اعتماد کرده و از آنها نیز برای منصب ها بهره مند شد. این دولت به دنبال آرامش بوده که مثل دولت قبل به یکباره همه را برکنار نکرده و البته هزینه هایی نیز داشت که از آن جمله می توان به اعتراضات حامیان دولت اشاره کرد.
رضا زاده افزود: وزیر کشور هم با همین سیاست های مدنظر دولت عمل کرده و چارچوب سیاست های رئیس جمهور و نظام را مدنظر داشته است. وی همچنین همیشه دفاع از حقوق و آزادی مردم در انتخابات مختلف را نیز بر اساس قانون در دستور کار قرار داده است.
وی بیان کرد: در این دولت، ۱۲ هزار مراسم سیاسی و سخنرانی داشتیم که یک هزار و ۴۰۰ مورد آن به محیط های دانشگاهی اختصاص دارد. فرصت برای فعالیت همه بوده و فقط یک درصد از مراسم های سخنرانی ما لغو شدند. اگر در جامعه نشاط سیاسی و اجتماعی نباشد آن جامعه در واقع بهشت مفسدان اداری است؛ هرچه اختلاس، ارتشاع و فساد اقتصادی ـ اداری هست در غیاب رسانه ها و فعالیت احزاب هست.
رضا زاده گفت: ۷۰ درصد جرائم کشور اعتیاد و مصرف مود روانگردان است که آن را نتیجه نبود نشاط در جامعه می دانیم. اگر نتوانیم حقوق و آزادی ها را تأمین کنیم باعث مشکلات و نارضایتی هایی می شود که آسیب آن منافع ملی را تهدید می کند. منافع ملی ما در گروی وحدت اقوام و همچنین اقتدار کشور برای مواجهه با تهدید سایر کشورها با قدرت نرم است.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور بیان کرد: درخواست تشکیل خانه احزاب در نوبت بررسی است و تا حدود دو ماه دیگر جواب آن می آید.
در این نشست از سوی برخی افراد شرکت کننده مطالبی مطرح شد که از جمله می توان به اعلام آمار بالای خودکشی در خوزستان و گلایه از سرپوش گذاشتن آن در فرمانداری ها و اعتراض به رد صلاحیت ۸۰ درصد از کاندیداهای اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر، عدم توازن در زمینه در اختیار گذاشتن امکانات و سخت افزارها بین جریانات سیاسی و اینکه برخی از احزاب دانشجویی بدون هیچ محدودیتی از هر امکاناتی استفاده می کنند و بین آنها با سایر دانشجویان فعال سیاسی تفاوت قائل می شوند، اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.